Stara Ziemia
Informacje
Powers of the Universe
Świat Gry
Stolica elfiego królestwa, tutaj zasiada najwyższa rada siedmiu elfickich władców. Tunele i sale w fortecy przypominają las, podstawy kolumn, ściany i bramy ozdobione są ornamentami i płaskorzeźbami przywodzącymi na myśl drzewa i inne roślin. Ponad kamiennymi aulami stoi smukła wieża, od której rozchodzi się światło na całe elfie królestwo...
Ogromne, prastare lasy porastające tereny na wschodnim wybrzeżu morza działowego. Stanowią ostatnią enklawę niepodległych elfich rodów. Elfy mają tu swoje państwo, wraz ze stolicą w Fortecy Siedmiu Królów. Lasy zamieszkuje wiele stworzeń, które są jednym z wielu powodów dla których lepiej się tu nie zapuszczać, poza tym po lesie, prócz jego władców krążą elfie patrole...
Najwyższe góry na całej Ardenie. Są tak wysokie że tylko smoki i Avatarzy wiedzą co znajduje się na ich szczycie. Poza skałami, przełęczami i innymi tego typu elementami środowiska, występują liczne jaskinie... Bywało tak że nieostrożni podróżni napotykali na mieszkańców owych grot...
Pustnię na Wschodnim Kontynencie. W dzień temperatura jest bardzo wysoka, w nocy zaś chłodna, warto dodać, że temperatura to nie jedyna nieprzewidywalna rzecz ma pustyni...
Ogromny zikkurat otoczony rozciągniętym na wiele kilometrów miastem szałasów i lepianek, jest stolicą krainy jaszczuroludzi, tutaj zbierają się w razie zagrożenia lub po to,aby przeczekać lub zasięgnąć rady najpotężniejszych szamanów. Zikkurat jest tak ogromny, że w razie potrzeby zdolny jest pomieścić większość przebywających w "mieście"...
Tunele którymi zryta jest cała Ardenia. Znajdują się tu miasta i wylęgarnie roju, a także legowiska potworów tak obrzydliwych i plugawych, że nawet sam stwórca brzydzi się ich widokiem.
Potężny masyw górski, u którego stóp znajdują się pagórki, porośnięte wysokimi trawami, które kołyszą się z każdym podmuchem wiatru. W tych bogatych w złoża metali i siarki górach, swe twierdze i kamienne sale wykuły krasnoludy, ich stolica mieści się w samym sercu owych gór, w cieniu wielkiej fortecy, w dolinie leży miasto Dan-Kamok. Sama forteca i siedziba wielkiego Władcy zwie się Dan-Kazul.
Raj dla ludzi i innych stworów, ktòre szukają rozrywki. Usytuowane prawie na końcu świata wyspy przyciągają podróżnych liśćmi, które po zjedzeniu dają uczucie szczęśliwości. Odkryte za dawnych lat, teraz pozwalają oderwać się od rzeczywistości podróżnym...
Wielkie moczary znajdujące się na rozstajach rzek południa Wschodniego Kontynentu. Są domem plemion jaszczuroludzi, wiwern, węży, topielców, komaròw i ogromnej liczby innych stworzeń...
Żyją tam owady, przypominające larwy, ktòre pożerają nieostrożnych wędrowców żywcem. Starsi jaszczuroludzie potrafią przyrządzić z nich smaczny posiłek. Bagna, ze względu na agresywną faunę i florę oraz choroby, są rzadko odwiedzane przez przyjezdnych...
Stolica nauki i imperium ludzi. Znajdują się tu uniwersytety, wielkie świątynie, siedziby banków i najbardziej zamożnych ludzi w Dominium oraz imperatora. Miasto, położone między dwoma górami na południowej granicy Gòr działowych, otoczone piętnastoma warstwami potężnych, magicznie wzmocnionych murów, których wysokość przekracza 30 metrów. Im dalej zagłębiamy się w kolejne bramy, tym dzielnice stają się coraz bogatsze. Mieści się tu najsłynniejszy uniwersytet Fexenfort.
Do niedawna niezamieszkany i dziki kontynent, teraz jego bogactwa przyciągają wiele istot... Nie tylko ludzi, gnomy i krasnoludy. Jego rdzenni mieszkańcy to bandy orków, gobliny wraz ze swym inwentarzem...
Niezależne państwo na zachodnim kontynencie zrzesza większość magów Ardenii. Tutaj mogą bez problemów studiować i prowadzić badania. Położona w górach, w pół na ziemii, a w połowie w niebie, Stolica, z ktòrej czworo ludzi kontroluje poczynania wielu magów świata...
Państwo zamieszkiwane przez Nekromantów, odrzutków ze świata ludzi... W Al-Narku gromadzą oni ogromne armie nieumarłych oraz przeprowadzają eksperymenty. Krąży plotka że Przywódca Al-Narku umarł ponad dziesięć razy...
Ścieżki, gościńce oraz górskie drogi na wszystkich trzech kontynentach. Na bardziej zdziczałych odcinkach można natknąć się na potwory. Strudzeni podróżni mogą szukać schronienia w karczmach i zajazdach...
Wszystkie wielkie wody Ardenii, zamieszkiwane przez trytony, nimfy, węże morskie i wiele innych stworów... Na tych nie zawsze spokojnych wodach można spotkać również statki kupieckie oraz czyhającyh na nie piratów...
Puszcze i drzewostany, porastające sporą część wszystkich kontynentów, są domem dla różnej maści stworzeń, od wiewiórek i królików, przez wilki, po trolle i inne dzikie bestie... Lasy na kontynentach różnią się między sobą, Em-Ef-Am i Pas Ulfryka porasta głównie tajga oraz niewiele gatunków drzew liściastych. Wschodni kontynent to głòwnie roślinność bagienna, jak i pustynna. W centrum dominują lasy iglasto-liściaste.
Niewielkie osiedla i osady rozrzucone na wszystkich kontynentach. Zazwyczaj życie toczy się tutaj spokojnie. Od żniw, do żniw... W większych wsiach można znaleźć gospody.
Zamarznięta, nieprzebyta pustynia, której jedynymi mieszkańcami są ogniki, przypominające o tętniącym tu niegdyś życiu... Kilkadziesiąt metrów pod taflą lodu znajdują się całe miasta i fortece, pogrzebane, zdaje się, na wieki. Dalej jest wystający z lodu wierzchołek góry, w którym, ponoć, spoczywa na swym tronie wódz ludzi północy...
Postacie