Stara Ziemia

Zatop się w przygodzie...


#1 2015-07-13 22:03:28

Pablo

Mistrz

Zarejestrowany: 2013-09-28
Posty: 6
Punktów :   

Mechanika

Gracze są Potęgami - potężnymi bytami o mniej więcej boskich możliwościach. Tworzą i zmieniają Sferę, którą zamieszkują według swojego życzenia, ograniczeni przez własną moc oraz posiadaną energię. Na ich dzieło czyhają przeróżne niebezpieczeństwa, od inwazji demonów zamieszkujących międzysferyczną Pustkę, po straszliwe kataklizmy, będące skutkiem ich własnych nieprzemyślanych działań.

Pojęcia:

Podstawa Sferyczna - miejsce, gdzie domyślnie toczy się akcja, jeden z wymiarów (demiplanów) Sfery. Zazwyczaj materialna, z planetami, kontynentami oraz czasem życiem. Jeśli Podstawa Sferyczna ulegnie dezintegracji, Sfera także ginie.

Wymiar - świat równoległy zawarty w danej Sferze. Domyślnie brak innych, niż Podstawa, ale można je tworzyć.

Sfera - Zanurzona w bezwymiarowej Pustce konstrukcja złożona z wymiarów, połączeń między nimi, często otoczona Geasem.

Geas - zaklęcie uniemożliwiające istotom z zewnątrz wtargnięcie do Sfery. Wyjściowo ma wartość 10 pkt., im niższa, tym potężniejsze byty mogą przezeń przechodzić. Gdy spadnie do 0, zazwyczaj inwazja z Pustki jest nie do odparcia. Podniesienie Geasu o 1 pkt kosztuje 1 pkt. energii. Podniesienie powyżej 19 kosztuje 2, powyżej 29 trzy punkty, itd.

Stabilność - miara określająca, jak często zdarzają się w Sferze anomalie wszelkiego rodzaju (np. odwrócenie grawitacji). Gdy spadnie do 0, Sfera ginie.

Każdy gracz tworzy swoją postać. Najważniejszym współczynnikiem jest Potęga, zawierająca się w skali 0-10, określająca osobistą moc postaci, wpływającą na ogrom jej dzieł. Domyślnie dla nowych postaci wynosi ona 1.
Zwiększenie Potęgi do 2 kosztuje 2pkt. energii, do 3 trzy, i tak dalej.
Za każdy posiadany punkt Potęgi postać musi mieć Wadę - np. naznaczenie klątwą, poważne problemy psychiczne, niezrozumienie śmiertelników, przygniatającą przeszłość, niespełnione marzenia.

Na start każda postać otrzymuje 10 pkt. energii, dzięki którym może powoływać do istnienia różne rzeczy. Koszt działań jest mniej więcej taki:
0 - przekształcenie swojego terenu lub czyjegoś, za pozwoleniem właściciela. Przekształcenie rasy. Przekształcenia wszelkiego rodzaju i magia słabsza od tej poniżej.
1 - stworzenie i ukształtowanie kontynentu, powołanie sporej ilości ras zwierząt lub jednej inteligentnej
2 - stworzenie Księżyca, małego wymiaru, rasy nadludzkiej albo zmiana klimatu na planecie/świecie
3 - stworzenie planety i jej ukształtowanie, stworzenie wymiaru, armii demonów

Maksymalnie raz dziennie można opisać wykonać akcję mającą znaczenie dla mechaniki ( naukę jakiejś specjalizacji, czy umiejętności; czynność mającą koszt w punktach energii, przekształcanie swoich dzieł w znaczącym stopniu)

Mechanika powstaje na bieżąco. W przypadku jakichkolwiek pytań można je zadać na priv, w tym wątku albo gdziekolwiek, żeby tylko mod dał radę je zauważyć.

Dodatkową energię można otrzymać tylko fabularnie (przez pakty z demonami Pustki albo jakieś kombinacje)


Wzór karty postaci:

Imię
Potęga(0-10, startowa 1)
Posiadane Punkty Energii (na start 10)
Charakter(zły, dobry, jakie chcecie)
Cechy szczególne(blizna na policzku, ruch undulipodialny)
Specjalizacje(walka, rasy rozumne, klątwy, itp., na start jedna)
Wady (na start jedna)
Opis(ogólne)

Wydatki i zyski mocy:
(z b. krótkim opisem)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.tdisland.pun.pl www.wolnystargard.pun.pl www.husaria-allods.pun.pl www.alohomora.pun.pl www.narutoiprzyjaciele.pun.pl